25 maj 2023

Nyhet! Miss Li fortsätter sin vinsuccé! | Vininformation

VINTIPS I SAMARBETE MED VINBANKEN
– "Det är som min musik!"
Miss Li, Maj 2023
HÄR KAN DU BESTÄLLA VINET
– Mitt vin är som min musik, en livfull blandning av intensitet och eftertänksamhet. Fruktigt och torrt med lång eftersmak i fin balans. Och självklart är mitt vita vin både ekologiskt och veganskt, säger Miss Li i ett pressmeddelande i samband med lanseringen.
Efter succélanseringen av sin Cava, Miss Lis vinsuccé fortsätter!

Lanserar vitt vin med potentialen att återigen ta vinsverige med storm!
Redaktionen rekommenderar
"Ett ungt och piggt vin med lite sötfruktig ton i doften i form av päron, honungsmelon, fläder och ananas. I smaken är det en mogna toner av päronsplit, ananas, honungsmelon, fläder och citruszest som kompletterar det hela på ett snyggt sätt. Syran är hög, vinet är friskt och det känns som att alla tre druvorna gör sitt. Ett somrigt vin i både doft och smak!"
Miss Li Herz aus Porzellan White, 2022
Artikelnummer: 51008
Alkoholhalt: 12 %
Volym: 750 ml
Tyskland
119 kr
HÄR KAN DU BESTÄLLA VINET
"Ännu mer kräsen med vita viner än med cava"
Vinet går under namnet Herz aus Porzellan von Miss Li och beskrivs som ett torrt och fruktigt vin från producenten Pflüger Estate i den trendiga tyska regionen Pfalz.

– Jag är fortfarande överväldigad över hur fint Cava Complicado blev mottaget. Det känns som en spännande resa att nu få fortsätta med ett vitt vin. Jag är nog ännu mer kräsen med vita viner än med cava, så jag var förberedd på att det skulle kunna ta tid att få fram ett vin som jag gillar. Men Alex (Pflüger reds. anm) och vingården i Tyskland var så otroligt dedikerade och jag är överväldigad över hur vi kom i mål med Herz aus Porzellan. Ett vitt vin helt i min smak, med mycket smak, säger Miss Li.

Namnet då, det kommer från Miss Lis låt Porslin som handlar om att hon har ett hjärta av just porslin. Enligt artisten betyder låten mycket för henne och när hon väl hade testat ut vinet och skulle dricka det hemma för första gången, så spelades just den låten av en slump på radion.

– Där och då bestämde jag mig för att vinet skulle heta "Hjärta av porslin". Men eftersom vinet är producerat i Tyskland blev det Herz aus Porzellan och jag tycker det klingar lika fint som vinet.
HÄR KAN DU BESTÄLLA VINET
Läs hela artikeln på vinbanken om lanseringen av Miss Lis nya vin!
LÄS HELA ARTIKELN HÄR!
Hos Receptkort ska du kunna hitta nyheter, trender och uppleva smaker som du trodde inte fanns. Vi vill ge dig som matälskare inspiration och tips på passande dryckeskombinationer ihop med recept.

Receptkort bevakar även alla produkter i Systembolagets sortiment tillsammans med sin samarbetspartner Vinbanken. Ihop tipsar vi endast om viner och drycker som du kan köpa via Systembolaget. Receptkort och dess samarbetspartners har inget kommersiellt samarbete med Systembolaget.

Detta vintips är en annons från Receptkort som sponsras av importören Solera Sweden AB.
Receptkort
Se webbversion av mailet
Vill du inte längre få nyhetsbrev av Receptkort? Avregistrera dig här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar