17 september 2023

Hus och höstdrömmar

En seriepremiär i din smak!

För visst har du inte missat att programmet Husköp i blindo har kommit till sverige? Ett program där inredningsexperten Lena Nyholm hjälper familjer med sina husköp och förvandlar dom från ruckel till vackra hem! Vi på redaktionen älskar inte bara Lena för hennes otroliga inredningsstil och förmåga att ta tillvara på möbler och göra fynd second hand men också för att jag faktiskt arbetat med henne i flera år, tillsammans har vi bland annat inrett huset och dukat bordet på Så mycket bättre!

Nu när jag avslöjat min karriär som rekvisitör i tv blir mitt intresse för hem, trädgård och husmorsknep ganska blottat och man kan börja ana hur mycket jag uppskattar att göra dessa veckobrev. Allt i hopp om att kunna dela med mig av erfarenheter och samtidigt upptäcka massor med nytt tillsammans med dig!

Med det sagt vill jag önska dig en njutbar läsning av veckans artiklar.
Succéserien har kommit till Sverige! Allt du behöver veta om programmet Husköp i blindo
Husköp i blindo är programmet där deltagarna lägger både husköp och renovering helt i någon annans händer. Nu har succéprogrammet premiär i Sverige. Här är allt vi vet!
Ljung – allt om den dekorativa höstblomman
Som vackrast om hösten! Ljung passar lika bra i kruka som i rabatten eller i höstbuketten. Här guidar vi till allt du behöver veta om den härdiga växten och vilken sort du bör satsa på. När det mesta i trädgården redan har blommat klart så står ljungen kvar i sin blomsterprakt.
Fästingburna sjukdomar som kan drabba våra pälsklingar – symtomen att hålla koll på
Är hunden ovanligt trött och hängig, flåsar eller vill inte äta? Går katten undan och haltar?
Våra husdjur får sällan borrelia eller TBE av fästingbett, men drabbas desto oftare av den fästingburna sjukdomen anaplasma.
Här är symtomen du ska hålla koll på.
Så rensar du svampen – supersnabba knepet
Svampsäsongen är igång och många av oss är ute och jagar skogens gula guld! Och visst är man lycklig när man bär hem sin svampkorg – till man inser att den ska rensas också. Men det behöver inte vara så jobbigt – vi visar superknepet som rensar svampen på nolltid!
Snåljåpen i matbutiken: 9 tips inifrån
Hur tänker butiksägarna när de gör sina matinköp? Bär de på kunskaper och hemligheter som vi andra också kan dra nytta av för att spara pengar, när matpriserna skenar?
Häng med så dyker vi ner i godsakerna.
Beprövade husmorsknepet: Därför hällde min mormor ketchup i dikshon
Det kan tyckas ovanligt att hälla ketchup i diskhon, men faktum är att det är ett utomordentligt städmetod. "Efter att ha provat själv så insåg jag att det faktiskt fungerar jättebra!", skriver journalisten.
Senaste annonserna
SB Online Sweden AB, Vasagatan 13, Stockholm
berit.georgsson.morris@blogger.com, du får detta nyhetsbrev för att du tidigare använt tjänster från oss. Vill du inte längre ha våra uppskattade nyhetsbrev, avanmäl dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar