13 oktober 2022

Artisten Miss Li har lanserat en ekologisk cava | Vininformation

Vinskribenter på nätet
– Min cava är som jag!
Livlig, sprudlande och en smula komplicerad.
Miss Li, Oktober 2022
HÄR KAN DU BESTÄLLA VINET
Efterfrågan är hög och kan göra att Systembolagets webblager ibland är tomt vid beställningar online i det fasta sortimentet. Men Systembolagets depå för webblager fylls på dagligen och gör då vinet tillgängligt för köp nästa dag.
Efter succélanseringen, finns nu tillgänglig på hyllan i ca 300 av Systembolagets butiker!
Cava Complicado de
Miss Li
Artikelnummer: 56029
Alkoholhalt: 11,5 %
Volym: 750 ml
Spanien, Cava
109 kr
Efterfrågan är hög och kan göra att Systembolagets webblager ibland är tomt vid beställningar online i det fasta sortimentet. Men Systembolagets depå för webblager fylls på dagligen och gör då vinet tillgängligt för köp nästa dag.
HÄR KAN DU BESTÄLLA VINET

Intensitet

Torrt - Sött

Syra

Artisten och låtskrivaren Miss Li har lanserat en ekologisk och vegansk cava Complicado de Miss Li i samarbete med Solera. Ett torrt, frisk och fruktigt mousserande vin, solkysst av medelhavets värme och smaker. Vinet finns nu på hyllan i ca 300 av Systembolagets butiker.

- Livet på turné är fullkomligt underbart. Att få resa långt, upptäcka städer, se nya länder och träffa härliga människor är det bästa jag vet. Men dagarna är långa och intensiva. Så när soundcheck är gjord och sminket är på, så går jag undan och sätter mig för mig själv en stund. Jag häller upp ett glas cava och känner lugnet innan det är dags att möta publiken och ge allt. Jag älskar kontrasterna mellan totalt lugn och fullkomligt ös. Min cava är precis som jag - livlig, sprudlande och en smula komplicerad, säger Miss Li.

Cava Complicado de Miss Li har en blomstrande syra och livligt fyllig mousse. Tydliga toner av kex och brioche kompletteras av söta äpplen och citrusfrukt. En generös textur mynnar ut i ett stramt och läskande avslut.

- Jag älskar Spanien. Där har jag turnerat med min musik, och vi brukar njuta av mat och dryck, antingen uppe i en mysig bergsby, eller så slår vi oss ner på ett torg i staden och betraktar livet och människor som passerar i timmar. När jag fick möjlighet att lansera mitt alldeles egna vin var det en självklarhet att det var en cava jag ville släppa. Eftersom jag är vegan och äter växtbaserad mat var det också viktigt att vinet skulle vara veganskt, säger Miss Li.

Cava Complicado de Miss Li passar utmärkt både som fördrink, till snittar och ett stort urval av mat.

HÄR KAN DU BESTÄLLA VINET
Efterfrågan är hög och kan göra att Systembolagets webblager ibland är tomt vid beställningar online i det fasta sortimentet. Men Systembolagets depå för webblager fylls på dagligen och gör då vinet tillgängligt för köp nästa dag.
Miss Li: - Min cava är som jag!
En av många kändisar som på senare tid lanserat ett eget vin är den hyllade artisten Miss Li. Hennes cava har gjort stor succé och går i dag att hitta i cirka 300 systembolagsbutiker.

Cavan kostar 109 kronor och heter Complicado de Miss Li, och namnet är enligt artisten en anspelning på henne själv.

– Min cava är som jag – livlig, sprudlande och en smula komplicerad. Den är också som min musik, den ska finnas tillgänglig för alla och den ska passa till mycket, förklarar Miss Li det unika namnet.

LÄS HELA INTERVJUN HÄR!
Vinbanken är en nyhetssajt och kunskapsbank som vill hjälpa dig som konsument att hitta de rätta vinerna för dig och ditt tillfälle. Hos Vinbanken ska du kunna hitta nyheter, trender och upptäcka smakkombinationer som du inte trodde fanns.

Vinbanken bevakar alla produkter i Systembolagets sortiment. Vi tipsar endast om viner som du kan köpa via Systembolaget. Vinbanken och Systembolaget har inget kommersiellt samarbete. Detta är en annons från importören Solera Spirits and Beers AB.
Vinbanken i Sverige AB
Birger Jarlsgatan 58
114 29 Stockholm
Se webbversion av mailet
Vill du inte längre få nyhetsbrev av Receptkort? Avregistrera dig här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar