7 januari 2024

Har du inte koll på vad dina saker är värda?!

Gott 2024!

God fortsättning och glad start på det nya året! Vi på redaktionen är överens om att ett nytt år och ett nytt kapitel innebär att man får utrymme för nya utmaningar och antaganden och samtidigt får en ärlig chans att lägga saker från förgående år bakom sig. Vi väljer att blicka framåt!

Visst skulle det vara på sin plats med lite fler tips på värdefulla klenoder? Antagligen sitter du där hemma och ruvar på vackra ting som blivit värdefulla med åren, har fyndats eller rent av handplockats av dig?

En keramiker som lyser klart på vår svenska stjärnhimmel sedan länge är Lisa Larsson men det var inte förens jag läste artikeln om henne nedan som jag insåg vad många av hennes föremål som figurerat i min barndom? Var är dom nu? Ligger dom i en låda på vinden hemma hos farmor eller har dom kanske skänkts bort? Jag kan därför rekommendera dig att läsa om Lisa nedan och läsa på om hennes verk som säljs från ca: 500SEK och uppåt.... Man behöver inte vara expert för att ha lite koll, dels för att du i motsats till mig ska få sålt dina varor till ett skäligt pris ELLER för att du helt enkelt ska vara den första att knipa en Lisa Larsson som någon utan koll säljer.. Gör inte samma misstag som mig.

Utöver den fina artikeln om Lisa så har jag samlat lite intressant och värdefull läsning nedan. Både den om Brandövning och Varningen för gamla leksaker är värda att läsa igenom och kan vara skillnaden på liv och död.

Nu ringer vi in 2024 med årets första nyhetsbrev med många fler att se framemot! Jag lär mig så mycket nytt genom dessa brev, hoppas ni gör det också!
Lisa Larson är keramikern som blev kultfigur: "Sprudlande, kreativ och helt ostoppbar"
Lisa Larson, 91, får energi av att arbeta med lera. Men att hon skulle bli keramiker var inget hon drömde om. Ändå har hon idag samlare över hela världen – och i Japan kallas hennes beundrare för fans.
Knepet med morgonrocken som gör allt mycket bättre
När det är kallt ute är vi många som gosar in oss med en skön morgonrock för att hålla värmen. Nu sprids det ett alternativt sätt att bära morgonrocken på, som är ännu mer bekvämt och smidigt! "Det här är det enda sättet jag bär min nu", skriver en person som upptäckt tricket.
Brandöva hemma – särskilt viktigt för barnfamiljer
Över hälften av husägarna har aldrig brandövat hemma, visar en ny undersökning. Men för barnfamiljer är det extra viktigt, eftersom barn kan bli rädda och gömma sig när larmet går. Så här genomför ni en brandövning.
Rengör ugnsplåtarna med populära husmorsknepet: "Blev som nya"
Har du svår rengjorda ugnsplåtar med ingrodd smuts? Spana in Ekotipsets giftfria och billiga husmorsknep för att rengöra plåtarna. De flesta ingredienserna brukar de flesta ha hemma i skafferiet!
Så blir din skärbräda i trä som ny – husmorsknepen som fungerar
Har din skärbräda i trä börjat lukta illa? Då kan det krävas mer än bara diskmedel och vatten. Här tipsar vi om husmorsknepen som fungerar.
Varning för gamla leksaker – så undviker du faror för barnen
Att köpa begagnat är hållbart, men ibland bör man se upp. Gamla leksaker kan i vissa fall vara farliga för barnen. Här listar vi viktiga kom ihåg för dig som vill köpa leksaker second hand eller har sparat gamla favoritprylar från barndomen.
Senaste annonserna
SB Online Sweden AB, Vasagatan 13, Stockholm
berit.georgsson.morris@blogger.com, du får detta nyhetsbrev för att du tidigare använt tjänster från oss. Vill du inte längre ha våra uppskattade nyhetsbrev, avanmäl dig här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar