13 mars 2022

Nyhet! Nu är uppföljaren till Måns Zelmerlöws succébubbel här – Hola MZ Cava Rosé! - vininformation

Cava Mia – en bubblande dunderhit signerad Måns Zelmerlöw!
Nu lanseras årets mest spännande bubblare, en rosa dröm signerad Måns Zelmerlöw. Hola MZ Cava Rosé, både ekologisk och vegansk, är nästa stjärna att ta plats på vinhimlen. En spansk mousserande rosé som följer upp artistens tre succélanseringar från ifjol. Först ut var MZ Cava som sedan följdes upp av de röda skönheterna MZ Raval och MZ BARRIK. Och efter Måns första cava-lansering duggade ordvitsarna tätt. Varför hette den inte Cava Mia?

– Haha, ja, den såg man ju komma.... Men nu kommer äntligen min "Cava Mia", även om den faktiskt inte heter precis så. Hola MZ Cava Rosé är en bärig och bubblande superhit, om jag får säga det själv, säger Måns Zelmerlöw stolt, som med närmare en halv miljon sålda flaskor i ryggen positionerat sig som en svensk vinpersonlighet.

I Måns Zelmerlöws rosa nyhet är prestigedruvan pinot noir dominerande med sina 50 procent. Detta backas upp av trepat och xarel-lo med 25 procent vardera. Druvorna är liksom de tre tidigare vinerna i MZ Wines-portföljen från Katalonien i norra Spanien. Rosécavan bär ursprungsskydds-beteckningen D.O Cava.Terroiren som är en blandning av lerjord och kalksten och vinet produceras enligt traditionell metod, samma metod som i Champagne, med en andra jäsning på flaskan. Resultatet blir en elegant, torr cava som präglas av röda sommarbär, mineralitet, en pigg syra och en krämig finbubblig mousse.

– Sedan min första lansering, Hola MZ Cava, för ganska precis ett år sedan har jag haft en önskan om att även få lansera en riktigt bra rosécava. Något jag anser att det finns utrymme för på den svenska marknaden. Att även få fördjupa relationen med producenten Barcelona Brands S.L och importören Hermansson & Co känns privilegierat. Min familj av viner utökas nu från trio till kvartett. Det är en total "nyp mig i armen"-känsla! Säger Måns Zelmerlöw.
Hola MZ Cava Rosé by Måns Zelmerlöw
Artikelnummer: 55315
Druvor: Pinot Noir, Trepat och Xarel-lo
Alkoholhalt: 11.5%
Volym: 750 ml
Pris: 99 kr
Importör: Hermansson & Co AB
Copyright © 2022 myTaste, en del av Speqta AB (publ)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar